Soru ve Görüşleriniz İçin Bizi Arayın

Triger Değişimi

Araç motorlarının çalışmasında çok önemli bir rolü bulunan Triger ve triger değişimi, zamanlama kayışı ya da eksantrik mili kayışı isimleriyle de bilinmektedir. Triger kayışının kopması sonucu motorda geri dönüşümü olmayan arızalar meydana gelebilmektedir. Motorun tamamen değiştirilmesine kadar varabilecek sonuçlarla karşılaşmamak için aracınızın triger kayışı koptuğunda kesinlikle yola devam etmeye çalışılmamalıdır. Bu gibi bir durumla karşılaştığınızda vakit kaybetmeden Efor Otomotiv oto servisimizi arayıp, yardım ve destek talebinde bulunabilirsiniz. Peki, yolculuk esnasında triger kayışının kotuğunu nasıl anlarsınız?

  • Çok yüksek bir gürültü oluşur ve motor aniden çalışmayı durdurur.
  • Araç egzozundan siyah renkli ve yoğun bir duman çıkar.

Triger Hangi Parçalardan Oluşur? Triger Değişimi Ne Zaman Yapılmalıdır?

Triger, krank milinin vermiş olduğu hareketi eksantrik miline ileterek motor aksamlarının hareketini sağlayan triger üç parçadan oluşmaktadır.

  • Triger Kayışı
  • Devridaim Pompası
  • Gergi Bilyesi

Bu akşamlardan herhangi biri arızalanıp parça değişikliği söz konusu olduğunda set olarak değişmesi gerekmektedir. Triger arızası yaşamamak için araç her 90 bin km’ye geldiğinde triger kayışı yenilenmelidir. Araç motorunuzun bozulmaması için oto servisimize gelip, triger kayışını yeniletmeniz menfaatinizedir.